דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפרעות קשב וריכוז- אבחון וטיפול 

מאת    [ 30/04/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 3156 פעמים ]

הפרעות קשב וריכוז. זוהי הפרעה אשר גורמת לקושי להתרכז בלימודים, וכתוצאה מכך בפעמים רבות השגים יורדים באופן ניכר. נהוג לחלק את הסובלים מהפרעות קשב וריכוז לשתי קבוצות: אלו שהם בעלי הפרעות קשב וריכוז בלבד, ואלו שלהפרעה שלהם נלווית גם היפראקטיביות. להפרעה מן הסוג הראשון קוראים ADD, להפרעה מן הסוג השני קוראים ADHD. סיפורם של מי שאובחנו כבעלי הפרעת קשב וריכוז ובנוסף כבעלי היפראקטיביות (ADHD) לרוב מגולל קורות חיים של ילדים אנרגטיים ושובבים, שהתקשו מאוד להתרכז בלימודים ולעיתים גם פיתחו הפרעות התנהגות. ילדים כאלו עשויים להיות יצירתיים מאוד, אך גם לחוש מתוסכלים שאינם מצליחים למצות את הפוטנציאל שלהם. אלו הסובלים מADD חווים קשיים דומים אך אינם סובלים מהיפראקטיביות.

אבחון הפרעות קשב וריכוז

פעמים רבות, מי שהם בעלי הפרעות קשב וריכוז יבלטו בבית הספר בתור ילדים שאינם מצליחים בלימודים, לא בהכרח מפני שאינם מבינים את החומר, אלא בגלל שפשוט אינם מצליחים להתרכז וללמוד. עם זאת, לעיתים הפרעת קשב וריכוז אינה הבעיה היחידה- ישנם מי שסובלים גם ממנה וגם מסוגי לקויות למידה נוספים. לפעמים המורים הם אלו שפונים להורים ומציעים להם לפנות לאבחון על מנת לנסות לעזור לילדים אלו להגיע להישגים גבוהים יותר. לעיתים ההורים הם אלו שמבחינים בקשיים בעצמם. כך או כך, תמיד רצוי לעבוד בשיתוף פעולה.

פנייה לאבחון של הבעיה יתרחש כאשר ההורים יסכימו שיש צורך לבדוק מה מפריע לילדיהם. לא כל אבחון, כמובן, ייגמר באבחנה של הפרעות קשב וריכוז. רצוי לשאול את היועצת של בית הספר האם יש לה מאבחנת מסוימת להמליץ עליה, ואם לא, לנסות לברר בקרב חברים או הורים של ילדים אחרים שעברו אבחון לגבי שמות מומלצים. האבחון עצמו הוא תהליך שנמשך כמה פגישות. חלק מן הזמן מוקדש לדיבור ושאילת שאלות, חלק אחר מוקדש למבחנים בעזרתם תנסה המאבחנת לגלות היכן הקושי. בסוף האבחון תקבלו חוברת ובה כתובות מסקנות האבחון, אבחנה, אם יש כזו, ולעיתים המלצות להקלות בבית הספר.

הפרעות קשב וריכוז בבית הספר

בתי הספר כיום מודעים לנושא זה, ודאי יותר משהיו בעבר. מרבית המורים מתחשבים ועוזרים לילדים שאובחנו כבעלי הפרעות קשב וריכוז. לעיתים האבחון, וגם טיפול בהפרעות קשב וריכוז שלעיתים מתלווה אליו, יכולים לשפר מאוד את מצבם של הילדים. התחושה היא שהם סובלים מבעיה מסוימת שיש לה שם וטיפול, והם לא 'סתם מופרעים'. אבחון הפרעות קשב וריכוז יכול להיות הקלה גדולה עבור מי שחלק משנותיהם במערכת החינוך עברו עליהם בתסכול ובתחושה שאינם מוצלחים מספיק.

גלגל הצלה טיפול בלקות למידה 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב